Budapest körül a kormány egy logisztikai gyűrűt hoz létre, amely rácsatlakozik a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésre és a V0-ás vasúti körgyűrűre — jelentette ki az építési és közlekedési miniszter.
Lázár János egy gimnázium új épületének átadásán arról beszélt, hogy mivel az új oktatási intézmény a logisztikát, az informatikát és pénzügy-számvitelt tűzte zászlajára, fontos szerepe lehet a kormány terveiben.
Úgy fogalmazott: „meg kell vizsgálni, lehet-e a Kárpát-medence kelet és nyugat között, észak és dél között, a kultúrák találkozásánál most már nem kompország, hanem inkább hídország”. A szónak abban az értelmében, hogy vasútvonalaival, autópályáival átkelést biztosít világok között, biztosítja az áruk és emberek szabad áramlását, ennek a jelentőségét felértékelte a Covid és a háború” – fűzte hozzá a miniszter.
Lázár kitért arra, hogy létezik egy intellektuális dilemma az ország földrajzi átalakulásával kapcsolatban, mivel nemcsak Budapestnek lesz agglomerációja, hanem Szegednek, Debrecennek, Nyíregyházának, Győrnek, Szombathelynek, Veszprémnek és Székesfehérvárnak is. Hozzátette, hogy városok és vidéki települések nőnek össze.
„Ez lesz a XXI. század új magyar településtípusa, amikor a vidék összenő a nagyvárossal. Amikor a haza és a haladás ügye találkozik egymással” — véli a miniszter.
Elkészült a Debrecen környéki nagy vasútfejlesztések első üteme
Elkészült a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó vasúti infrastruktúra-fejlesztések első üteme, így megindulhat a projekt második szakasza, amelynek nyomán létrejön Kelet-Európa egyik legnagyobb ipari intermodális terminálja.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a kormány Debrecen környékén nagy vasúti fejlesztésekről döntött, két szakaszban 130 milliárd forintból újul meg a füzesabonyi és a balmazújvárosi vonal, korszerűsítik az állomásokat, újakat is építenek, illetve villamosítják a pályát. Ennek nyomán közvetlen kapcsolat épül ki a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet és a vasúti főközlekedési vonalak között.
Az első, 65 milliárd forint értékű fázissal végeztek, így megindulhat a második szakasz. Ennek nyomán Debrecenben létrejön Kelet-Magyarország legnagyobb, Kelet-Európa egyik legjelentősebb ipari intermodális terminálja. Ez a logisztikai központ lehetővé teszi a BMW gyárának teljes körű kiszolgálását mind a vasútról, mind az autópályáról.
A vasuti infrastruktúra fejlesztés Nemcsak a teherforgalmat fejleszti, hanem lehetővé teszi azt, hogy a BMW az általa előállított autóknak a hetven százalékát vasúton szállítsa el innen, de gyorsabb közlekedést biztosít Debrecen és a környékbeli települések között, amivel a közösségi közlekedést kulturáltabbá és vonzóbbá teszik, egyúttal pedig védik a környezetünket is, hiszen a vasútvonal most villamos felsővezetéket fog kapni, így a dízelüzemet már a villamosmozdonyok fogják tudni leváltani.